top of page

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

ÖÄŸrencilerimizin; biliÅŸsel, sosyal, duygusal ve fiziksel geliÅŸimleri okul öncesinden ilköÄŸretimi bitirinceye kadar psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) birimi tarafından çeÅŸitli gözlem araçları ile yakından takip edilir.

​

Bireysel ihtiyaçlara ve grup ihtiyaçlarına göre hazırlanan rehberlik programı, destekleyici, önleyici ve geliÅŸtirici olmak üzere üç ana bölümden oluÅŸur. Bu bölümler öÄŸrencilerimizin saÄŸlıklı kimlik geliÅŸimlerine zemin hazırlamak için deÄŸerler eÄŸitimi ile desteklenir.

 

Okul öncesinden ilköÄŸretimi bitirinceye kadar tüm öÄŸrencilerimize kapsayıcı, ardışık ve esnek bir yapıda, öÄŸrencilerin geliÅŸim dönemine özgü ihtiyaçları ve bireysel farklılıkları dikkate alan “Kapsamlı GeliÅŸimsel Rehberlik Programı” uygulanır.

 

PDR birimi öÄŸrencilerimizin eÄŸitim yaÅŸamlarında herhangi bir psikolojik zarar görmesini önlemek için diÄŸer birimler ve öÄŸretmenler ile sürekli iÅŸ birliÄŸi halindedir. PDR birimimiz, öÄŸrencilerimizin okulumuza gelmeden önce yaÅŸamış olduÄŸu olumsuz yaÅŸam deneyimleri ya da geliÅŸimini sekteye uÄŸratan durumlar varsa bunların çözümünü de amaçlar.

 

PDR birimi öÄŸrencilerimize; potansiyel özelliklerini, yeteneklerini ve kiÅŸisel özelliklerinde geliÅŸtirmesi gereken yönlerini keÅŸfetmek için çeÅŸitli test ve envanterler uygular. Bu envanter/test sonuçlarına ek olarak öÄŸrencilerimize, öÄŸretmenlerinin ve PDR biriminin gözlemleri de dikkate alınarak bireysel ve/veya grup rehberlik çalışmaları yapılır.

 

PDR birimi, öÄŸretmenler ile yakın iliÅŸki içinde çalışarak ve veliler ile iÅŸ birliÄŸine dayanarak öÄŸrencilerin ihtiyaçlarını belirlemekte ve bu ihtiyaçlara yönelik planlamalar yapmaktadır. Bireysel ya da grup rehberliÄŸi kapsamında yürütülen PDR çalışmaları sadece öÄŸrencilerimize yönelik deÄŸil; ailelere ve öÄŸretmenlerimize yönelik olarak da tasarlanabilir ve uygulanabilir.

 

Bireysel GörüÅŸmeler

Bireysel görüÅŸmelerimiz öÄŸrencilerimizin kiÅŸisel özellikleri, duygusal ihtiyaçları ve biliÅŸsel süreçlerinin takibine yönelik yapılır. Bireysel görüÅŸme için her öÄŸrencimiz kendiliÄŸinden gelip görüÅŸme talep edebileceÄŸi gibi bu görüÅŸmeler, uygulanan test ve envanter sonuçlarına baÄŸlı olarak anne, baba ve öÄŸretmenlerinin isteÄŸiyle de planlanabilir. Aileler çocuklarıyla ilgili konularda PDR biriminden danışmanlık alabilir.

​

Grupla Psikolojik Danışma

Belirli konularda aynı ihtiyacı duyan öÄŸrencilerimiz bir araya getirilerek grup çalışmaları yapılır. Bu çalışmalarla öÄŸrencilerimizin yaratıcılıklarını ve potansiyel yeteneklerini keÅŸfetmelerine olanak saÄŸlayacak eleÅŸtirel düÅŸünme becerisi kazandırmak amaçlanır. Ä°htiyaç duyulan konuda öÄŸrencilerimizi iÅŸ birliÄŸine teÅŸvik eden, kaynaÅŸtıran ve destekleyen çeÅŸitli tekniklerle grup çalışmaları planlanır.

​

Seminer Çalışmaları

ÖÄŸrenciler önleyici ve bilgilendirici seminerlerle yıl boyunca desteklenir. Velilerimize yönelik; çocuklarını tanıma, anlama, onunla etkili iletiÅŸim kurma gibi konuların yanı sıra velilerimizin ihtiyacı ve talebi doÄŸrultusunda seminer ve grup çalışmaları da organize edilir. Ä°dari kadromuza, öÄŸretmenlerimize ve destek personelimize yönelik ihtiyaçlar doÄŸrultusunda ilgili seminerler düzenlenir.

​

Gözlem ve DeÄŸerlendirme

ÖÄŸrencilerimizle ilgili PDR birimimizin gözlem ve deÄŸerlendirmeleri yıl boyu aralıksız devam eder. ÖÄŸrencilerimiz için gereken durumlarda okul, sınıf veya ailede ilgili kiÅŸilerle toplantılar organize edilir, çözümler üretilir ve uygulanır. PDR birimi sürekli eÄŸitim ve süper vizyon desteÄŸi alır. Bu konuda birim çalışanlarımız çeÅŸitli kurumlar tarafından eÄŸitim ve geliÅŸim desteÄŸi alır.

​

Okul Ä°çi Çalışmalarımız

PDR birimi, okul sistemi içinde öÄŸrencinin kendisini güvende ve deÄŸerli hissetmesi için çeÅŸitli etkinlikler organize eder, yeni öÄŸrencilerimiz için “Oryantasyon Çalışmaları” yaparak bu öÄŸrencilerimizin okula uyum süreçlerine destek olur.

​

PDR birimi çalışanlarımız, öÄŸrencilerimizin ihtiyaç duyduÄŸunda psikolojik danışma hizmetinden yararlanabilmesi için öÄŸrencilerle güven iliÅŸkisi kurar ve onlara birimle ilgili bilgilendirmeler yapar. PDR birimi tarafından öÄŸrencilerin kiÅŸisel, sosyal ve öÄŸrenmeyle ilgili geliÅŸimlerini destekleyen programlar planlanır ve organize edilir. Bu çalışmalar; içeriÄŸine göre öÄŸretmenlerimiz, PDR uzmanlarımız ve alanında yetkin uzmanlar tarafından yürütülür.

 

KiÅŸisel GeliÅŸim

Çocuklar ve aileleri için bir “geliÅŸim merkezi” olarak faaliyetini sürdürecek olan okulumuz çok yönlü geliÅŸimi önemseyen bir anlayışına sahiptir.

 

Okulumuz tarafından öÄŸrencilerin kiÅŸisel, sosyal ve öÄŸrenmeyle ilgili geliÅŸimlerini destekleyen programlar planlanır ve organize edilir. Bu çalışmalar; içeriÄŸine göre öÄŸretmenlerimiz, PDR uzmanlarımız ve alanında yetkin uzmanlar tarafından yürütülür.

 

Bu amaçla aÅŸağıdaki çalışmalar yürütülür;

  • ÖÄŸrencilerimizin kiÅŸisel ve sosyal geliÅŸimlerine yönelik olarak düzenli konferans ve söyleÅŸiler gerçekleÅŸtirilir

  • Velilerimizin çocuklarını tanıma ve çocukları ile bir ebeveyn olarak zorlandıkları alanlarda onlara destek olmak amacıyla düzenli seminer çalışmaları yürütülür.

  • Okulumuzda her ay düzenli olarak yazar günleri gerçekleÅŸtirilir. ÖÄŸrencilerimiz okudukları kitapların yazarları ile buluÅŸarak atölye çalışmaları yaparlar.

  • ÖÄŸrencilerimizin eleÅŸtirel düÅŸünme, muhakeme yeteneÄŸi, soyut kavrama gibi biliÅŸsel yetilerinin geliÅŸmesine yönelik DüÅŸünme Okulu adı altında atölyeler düzenlenir.

  • Ortaokul düzeyindeki öÄŸrencilerimize akademik geliÅŸimi destekleyici çalışmalar yürütülür.

  • ÖÄŸrencilerimizin geliÅŸim dönemine uygun olarak çeÅŸitli konularda bilgilendirici bültenler hazırlanarak velilerimize aylık olarak gönderilir.

  • ÖÄŸrencilerimiz ve velilerimizin yanı sıra öÄŸretmenlerimizin geliÅŸimine katkıda bulunacak eÄŸitici seminerler, süper vizyonlar, PDR Birimi ile periyodik görüÅŸmeler planlanır.

bottom of page