top of page

EÄŸitim Felsefemiz

Biz günümüzün eÄŸitim sistemlerine, farklı beceri modellerine uygun, etkili ve baÅŸarı odaklı metotların entegre edilmesi gerekliliÄŸine inanıyoruz.

​

Davranış bilimleri ve pedagoji bu eÄŸitim ve öÄŸrenme sistemlerin ayrılmaz bir parçasıdır. EÄŸitimcinin ve öÄŸrencinin karşılıklı empatileri eÄŸitim ve öÄŸrenme sistemlerinin iÅŸlevselliÄŸinde hayati öneme sahiptir.

 

Okullar çocuklar içindir. Koray Varol Okulları bu farkındalıkla onların saÄŸlıklı bir kiÅŸilik geliÅŸtirmeleri, geleceÄŸe hazırlanmaları için okul bünyesindeki tüm detaylara hassasiyetle yaklaşır.

 

Okulumuzun mekânsal düzenlemeleri, programları, akademik, sosyal ve kiÅŸilik geliÅŸimine yönelik tüm süreçleri maksimum verime yönelik stratejik bir plan eÅŸliÄŸinde oluÅŸturulur.

 

Okulumuzun eÄŸitim yaklaşımında öÄŸrencilerimizi öÄŸrenmeye meraklı, aktif ve ilgili kılmak için onların bireysel ihtiyaçlarına uygun koÅŸullar göz önünde bulundurulur.

ilke-ve-hedeflerimiz-1.jpeg
ilke-ve-hedeflerimiz-2.jpeg

Kendini baÅŸarılı hisseden bir öÄŸrencinin hayatın diÄŸer alanlarında da kendilik imgesinin güçlü ve deÄŸerli olacağı bilinciyle öÄŸrencilerimizin azimli, öz güveni yüksek bireyler olmalarını saÄŸlayabilmek için eÄŸitim vizyonumuzun merkezinde onların içsel motivasyonları yer alır.

​

Her bir öÄŸrenci biriciktir ve hepsinin kendisine özgü yetenekleri, ilgileri, öÄŸrenme tarzları vardır. Kurumumuz bilimsel yöntemler ile her bir öÄŸrencinin potansiyelini, eÄŸilimlerini, yatkınlıklarını ölçer ve ortaya çıkarır.

​

ÖÄŸretmenlerimiz ve yöneticilerimiz öÄŸrencilerimizi okula kabulden itibaren tüm süreç boyunca destekler, onları yeteneklerinden öÄŸrenme stillerine kadar her alanda deÄŸerlendirmeler yaparak sürekli takip eder. Böylece öÄŸrencilerimizin baÅŸarı grafiÄŸi ölçülebilir, kanıta dayalı, sistematik bir yol haritası çıkarılmış olur.

Her öÄŸrenci öÄŸrenebilir. Yapılan çalışmalar öÄŸrencilerin güçlü yanlarına yapılacak yatırımın onların geleceÄŸe hazırlamanın en pratik ve güvenli yolu olduÄŸunu göstermektedir. Okulumuzda yaptığımız her bir deÄŸerlendirmenin ayrıntılı raporlarını oluÅŸturur, bu raporları ilgili kiÅŸilerle paylaşır ve varsa alınabilecek önlemleri belirleriz.

​

Yeteneksiz Çocuk Yoktur

 

Günümüzün bilimsel çalışmaları kariyer planlama sürecinin okul öncesi dönemde baÅŸladığına dair önemli veriler sunar. Okul öncesi dönemde kariyer planı yapmak; çocukların deÄŸerlerini, ilgilerini, yeteneklerini, sahip oldukları becerilerini geliÅŸtirdiÄŸi gibi onların gelecekteki hayatlarına emin adımlarla ilerlemesini de kolaylaÅŸtırır.

 

Kendine Güvenen Çocuklar

 

Bir çocuÄŸun sadece baÅŸarıya ulaÅŸabilmesi için deÄŸil; baÅŸkaları ile saÄŸlıklı etkileÅŸime geçebilmesi için de kiÅŸisel ve sosyal beceriler geliÅŸtirmesi gerekir. Bir çocuÄŸun kendine güvenmesi için;

​​

  • Kendine güvenmesini engelleyen sorunları varsa çözmek, anne-babaların ihtiyaç duyduÄŸu desteÄŸi vermek,

  • Ebeveynlerin tutumları ile çocuÄŸun tutumları arasındaki iliÅŸkiyi göstermek,

  • “GeliÅŸimsel Rehberlik Programı” ile her yaÅŸ grubu için geliÅŸtirilmiÅŸ grup etkinlikleri yapmak,

  • Okul ortamında çocuÄŸun güvenli bir biçimde kendini ortaya koyabileceÄŸi aktivitelerde bulunmasını saÄŸlamak gerekir.

 

Bir çocuÄŸun sorumluluk duygusunu geliÅŸtirmek için kendi sorumluluklarını alması yanında ailelerine, okula ve topluma yönelik sorumluluk duygularını geliÅŸtirmeyi hedefleyen aktiviteler yapmak gerekir.

ilke-ve-hedeflerimiz-3.jpeg

Her öÄŸrencimiz biriciktir…

​

Okulumuz, rehberlik ve psikolojik danışma biriminin uygulamaları, planları öÄŸrencilerin kiÅŸilik ve sosyal geliÅŸimlerine yöneliktir. Çalışmalar; önleyici, destekleyici ve geliÅŸtirici olarak üç ana zemin üzerinde toplanır. Herhangi bir öÄŸrencimizin yaÅŸadığı duygusal ya da davranışsal sorunu onu yargılamadan çözmenin en pratik yolları araÅŸtırılır. Olası sorunları önceden çeÅŸitli envanterler ve öÄŸretmen gözlemleriyle belirlenir. Okulumuzun örgütlenmesi ortaya çıkan ya da çıkabilecek sorunların çözümünü kolaylaÅŸtıracak biçimde yapılandırılmıştır.

​

Ä°yi bir okul olmanın öncelikli koÅŸulu iyi öÄŸretmenlere sahip olmaktır.

​

Çünkü hiçbir okulda eÄŸitimin kalitesi, öÄŸretmen kalitesinin üstüne çıkamaz. Dünyanın en zor ve kutsal iÅŸlerinden birini yapan öÄŸretmenlerin formda kalmak ve geliÅŸmek için sistemli geribildirimlere ve desteÄŸe ihtiyacı vardır. Bu anlayışla kurulan Koray Varol Akademi profesyonel geliÅŸime açık öÄŸretmenlerin okuludur.

​

  • Okulumuz güvenli okul anlayışına göre yapılandığı için öÄŸretmenin kendisini güvende ve deÄŸerli hissetmesi bizim için önemlidir. Okul yönetimimiz kendisini önemsenmiÅŸ hisseden bir öÄŸretmenin; öÄŸrencileriyle, anne-babalarla ve diÄŸer okul çalışanlarıyla iliÅŸkilerinin saÄŸlıklı olacağının bilincindedir.

  • Okulumuzda öÄŸretmenlerimizde yaratıcılık, eleÅŸtirel düÅŸünme, problem çözme, iÅŸ birliÄŸi ve iletiÅŸim becerilerinin olmasına önem verilir. Bunun için eÄŸitimler düzenlenir.

  • Okulumuzda öÄŸretmenlerin etkili ve yeterli olmaları, profesyonel geliÅŸimleri için onlara imkân, zaman ve kaynak saÄŸlar.

  • ÖÄŸretmenlerimizin mesleki bilgi ve becerilerini diÄŸer öÄŸretmenlerle paylaÅŸarak birlikte geliÅŸmeye dayalı bir kültürleri vardır.

  • ÖÄŸretmenlerimiz, öÄŸretim programlarındaki ve eÄŸitim bilimlerindeki geliÅŸmeleri yakından takip eder, kendini her zaman güncel tutar.

  • ÖÄŸretmenlerimiz, yaptıkları çalışmalarda takım çalışmasına, birimler arası iÅŸ birliÄŸine önem verir.

​

Etkin okul – aile iletiÅŸimi ve iÅŸbirliÄŸi baÅŸarımızın anahtarıdır.

​​

  • Okulumuz öÄŸrencilerinin anne-babaları ve birlikte yaÅŸadığı diÄŸer bireyler bizim için son derece önemlidir. SaÄŸlıklı okul ortamının oluÅŸabilmesi için okul yönetimi, öÄŸretmen ve veli iÅŸ birliÄŸi önemlidir. Okulumuzda bunu destekleyecek ve geliÅŸtirecek çalışmalar yapılır.

  • Okulumuz “Okul-Aile BirliÄŸi”nin diÄŸer adı “Anne-Baba Kulübü”dür. Kulübün hedefi anne-babalarımızın Koray Varol Akademinin bir parçası olduklarını hissetmelerine yardımcı olmaktır.

  • “Anne Baba Kulübü”nün varlığı ve sürekliliÄŸinin bu gruptaki ebeveynlerin çabaları, katkıları ve katılımlarıyla gerçekleÅŸir.

  • Okulumuzda, anne-babaların çocuklarıyla iliÅŸkilerinin saÄŸlıklı yürümesi, ebeveynlik becerilerinin artırılması, çocuklarını daha iyi tanımaları için “Anne-Baba Seminer Programı” düzenlenir. Seminerlerimiz hem okulumuz çalışanları hem de alanında deneyimli uzmanların sunumları ile gerçekleÅŸir.

ilke-ve-hedeflerimiz-4.jpeg
bottom of page