top of page
koray-varol-okullari-bursluluk-sinavi.jpeg

Ölçme ve DeÄŸerlendirme

Anaokulu, 1, 2 ve 3. sınıflarda, Portfolyo (ÖÄŸrenci GeliÅŸim Dosyası) bir deÄŸerlendirme metodu olarak uygulanır. Portfolyo, öÄŸrencilerin kendi tercihleri doÄŸrultusunda yaptıkları derlemelerden oluÅŸur. Bu yaklaşım test tipi ölçeklerden farklı olarak öÄŸrenci baÅŸarısını tek bir açıdan, puan deÄŸeri olarak deÄŸerlendirmez; öÄŸrencinin süreç içindeki geliÅŸimini deÄŸerlendirir. Amacı öÄŸrenciler için öÄŸrenme motivasyonunun geliÅŸtirmesi, kendi öÄŸrenme farkındalıklarının oluÅŸturması ve çok önemli bir beceri olan sunum becerisinin geliÅŸtirmesidir. Her dönemin sonunda öÄŸrencilerimiz portfolyolarını “ÖÄŸrenme Deneyimi Sunumu” adı altında velileri ile paylaşırlar. ÖÄŸrenci portfolyoları elektronik olarak da portal üzerinden takip edilebilir.

​

EÄŸitim-öÄŸretim yılının ilk haftasında 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarımıza yeni nesil sorulardan meydana gelen Akademik Hazır BulunuÅŸluk Sınavı yapılarak öÄŸrencilerimizin geçmiÅŸ yıllardaki  durumları hakkında bilgi edinilir. Edinilen bu bilgiler doÄŸrultusunda her bir öÄŸrencimizin performansını geliÅŸtirecek programlar oluÅŸturulur.

 

Her çeyrek dönemde kademeye göre farklılık gösteren periyodlarla öÄŸrencilerimizin akademik durumunu gözlemlediÄŸimiz Konu Tarama Testleri (KTT) ve deneme sınavları yapılır.

​​​

Yabancı dilde deÄŸerlendirme süreçlerimiz anaokulundan itibaren baÅŸlar. Portfolyo uygulaması ile baÅŸlayan deÄŸerlendirme süreçleri 2. sınıftan itibaren uluslararası geçerliÄŸi olan ölçme-deÄŸerlendirme çalışmaları ile devam ettirilir. ÖÄŸrencilerimiz Ä°ngilizce dersinde 2. sınıftan itibaren sene başı, sene ortası ve sene sonunda uluslararası geçerliÄŸe sahip ölçme deÄŸerlendirme uygulamalarının içine alınırlar. Ortaokulda ayrıca her öÄŸrencimiz seviye bazında uluslararası sertifika sınavlarına yönlendirilir.

bottom of page