Proje Tabanlı Öğrenme

Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin belirlenmiş bir zaman dilimi içinde, gerçek yaşamdan bir soru ya da probleme cevap aradıkları, bunu yaparken de bilgi ve beceri kazandıkları bir öğretim yöntemidir. Proje tabanlı öğrenmenin uygulanması sırasında öğrencilerimiz, okul programımızın merkezinde yer alan yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği, iletişim ve inovasyon becerilerini kazanırlar.

Projeler, sosyal projeler, yenilik projeleri ve araştırma geliştirme projeleri olarak üçe ayrılır. Okulumuzda STEM dersinde proje tabanlı öğrenme yöntemi uygulanır. Projeler hazırlık, uygulama ve sunum aşamalarından meydana gelir. Her bir aşamanın planı öncesinde yapılır ve tüm aşamalarda plana uygun hareket edilir. Hazırlık aşamasında faaliyetler, kaynaklar, zaman ve bütçe planlanır. Uygulama aşaması projelerin hayata kavuştuğu aşamadır. Sunum aşaması ise öğrencilerin projelerini gerçekleştirirken yaşadıkları serüveni, ürünlerini ve kazandıkları becerileri sergi gününde katılımcılarla paylaştıkları aşamadır. Proje sergisi, öğrencilerimizin kazandığı disiplinler üstü becerileri ve bilgileri gözlemleyerek değerlendirebildiğimiz bir aşama olması sebebi ile çok önemlidir.

Gerçek Yaşam Deneyimi Programı

Gerçek yaşam deneyimi programı, öğrencilerin liseye, üniversiteye ve oradan da kariyerlerine uzanan yolda sınıf ve iş dünyası arasında oluşturduğumuz köprüdür.

Gerçek yaşam deneyimi programında öğrencilerimize iş dünyasında, gerçek yaşamda, ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırıyoruz. Program bünyesinde iş dünyasındaki partnerlerimizden, proje planlaması, mentörlük, seminer, işyeri gezileri desteği alıyoruz. Bu sayede öğrencilerimize, global dünyanın ihtiyacı olan yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirliği, iletişim ve problem çözme becerilerini kazandırıyoruz. Program kapsamında gerçekleştirdiğimiz derslerimiz aşağıdadır. Bu derslerden hafta içi olanlar okul programının içine dahildir ve ek ücret istenmemektedir. Ancak hafta sonu olan özel mekan ve eğitmen gerektiren dersler için ek bir ücretlendirme yapılmaktadır.

Akademik Temelli Dersler

Endüstri mühendisliğiBilgisayar MühendisliğiMakine Mühendisliği
GazetecilikİletişimDestination Imagination
Yaratıcı YazarlıkRobotik (FLL)Jr. MUN
TedEd ClubHukukTarım
MakerFen UygulamalarıAhşap Atölyesi
Mutfak Atölyesiİleri MatematikEğlenceli Matematik
MitolojiDüşünme Eğitimiİspanyol Dili
İngiliz Dili ve EdebiyatıAlman Dili ve EdebiyatıFransız Dili ve Edebiyatı

Spor Temelli Dersler

BasketbolVoleybolFutbol
YelkenTenisJimnastik
Dans SporuAikidoBadminton
Halk Danslarıİzcilik ve DağcılıkBale
OkçulukEskrimAtletizm
Masa TenisiBinicilikKürek
BilardoSatrançYoga

Sanat Temelli Dersler

Yağlı boyaKarakalemEbru
FotoğrafçılıkSinemaMüzik Prodüksiyonu
Latin DanslarıTangoBale
Hip hopSwingModern Dans
ValsTiyatroGrafik Dizayn
GitarPiyanoYan Fülüt
KemanMimarlıkSeramik
KarikatürÇizgi Film

Öğrenme Deneyimi Sunumları

Portfolyo (Anaokulu 4 yaş, 5 yaş, 1, 2 ve 3. sınıflar): İkinci ve dördüncü çeyrek dönemler sonunda öğrencilerimiz öğrenme ürünlerini sunum dosyası olarak velileri ile paylaşırlar.

E-Portfolyo (4 ve 5. sınıflar): İkinci ve dördüncü çeyrek dönemler sonunda öğrencilerimiz öğrenme ürünlerini VCloud platformu üzerinden elektronik portfolyo olarak velileri ile paylaşırlar.

Proje Sergisi: Her sene 4. çeyrek dönemde öğrencilerimiz proje ürünlerini ve kazandıkları becerileri velileri ve davetli tüm katılımcılar ile paylaşırlar.

Öğrenme Deneyimi Paneli: Öğrencilerimiz, ikinci ve dördüncü çeyrek dönem sonunda, kazandıkları beceriler ile ilgili 3-5 dakika arası konuşurlar. Ardından da panel katılımcılarının sorularını yanıtlarlar. 2. çeyrek dönem sonunda sınıf paneli düzenlenirken 4. çeyrek dönem sonunda okul paneli düzenlenir. Sınıf panelinde sadece sınıf arkadaşlarına ve ailelerine sunum yapan öğrencilerimiz okul panelinde tüm okula, öğretmenlerine, iş dünyasından ve üniversitelerden partnerlerimize sunum yaparlar.

Mentörlük

Mentörlük programı okul, öğrenci ve veli arasındaki pozitif iletişimi yapılandırmak ve “Pozitif Okul Kültürü Oluşturmak” amacıyla yürüttüğümüz bir programdır.

Mentörlük programı sadece ortaokulda uygulanır. Mentör öğretmen, öğrencinin okulda rahatça ulaşabildiği ve sorununu paylaşabildiği öğretmenidir. Öğrencinin okuldaki yaşantısını gözler, onu yakından tanır, onunla belli aralıklarla bireysel olarak görüşür, dile getiremediği ya da ifade etmekte zorlandığı sorunlarının çözümüne destek olur, aracı olur, yol gösterir. Öğrenci için hazırlanan özel programı bire bir takip eder. Samimi geribildirimlerle öğrencinin davranışlarında olumlu değişiklikler sağlamayı amaçlar.

Mentör öğretmenin veliyle iletişim amacı, bir eğitimci gözüyle durum değerlendirmesi yaparak görüşlerini bildirmek ve veliye danışmanlık desteği vermektir. Mentör öğretmen, rehberlik ve okul yönetimi tarafından öğrencinin yetenekleri, ilgi alanları, karakter özellikleri göz önünde bulundurularak seçilir.